TELEKOMMUNIKÁCIÓ ÉS BIZALMI SZOLGÁLTATÁSOK
Az ENISA közzétette a telekommunikációs és a bizalmi szolgáltatásokkal kapcsolatos incidensek összesített adatait és elemzéseit. A távközlési biztonsági eseményekről szóló 2020-as éves jelentésből kiderül, hogy a hibás szoftver-változtatások és / vagy -frissítések jelentős súlyosbító tényezőt jelentenek az incidensek hatása szempontjából, ami összesen 346 millió óra kiesést eredményezett. A többéves tendenciák azt mutatják, hogy bár továbbra is a rendszerhibák okozzák az incidensek jelentős (61%) részét, ezek az események egyre kisebb méretűek. Az elemzésből az is kiderül, hogy az emberi hibák által okozott incidensek száma 2016 és 2020 között növekedett, és elérte az összes incidens 26% -át. A bizalmi szolgáltatásokkal kapcsolatos események vonatkozásában a rendszerhibák továbbra is az incidensek fő kiváltó okai, és az emberi hibák a második helyen állnak. Összességében elmondható, hogy a súlyossági szint alacsony, ami azt jelzi, hogy a bizalmi szolgáltatók (TSP) több incidensről számolnak be, még azokról is, amelyek kevésbé súlyosak.