EU digitális piac szabályozása
Elsöprő többséggel megszavazta az Európai Parlament az uniós digitális piacok működését szabályozó reformcsomagot, a Digital Markets Act-ot (DMA), ezzel a Bizottság által tavaly előterjesztett jogszabálytervezet révén a nemzetközösség újabb, fontos lépést tett annak érdekében, hogy az interneten kvázi kapuőrként működő multinacionális nagyvállalatok működését kordában tartsa az egészséges piaci környezet, illetve ezáltal az uniós országok állampolgárainak érdekében. Az elmúlt két évtizedben a digitális platformok életünk szerves részévé váltak – nehéz elképzelni, hogy bármit is csináljunk online az Amazon, a Google vagy a Facebook nélkül, ezekre a szervezetekre nagy hatással lesz a DMA. A DMA-val együtt beterjesztett másik, a szolgáltatások tartalmára vonatkozó jogszabályról, a Digital Services Actról szintén tartottak a héten fontos szavazást. Az Európai Parlament Belső Piacokért és Fogyasztóvédelemért felelős Bizottsága 36 igen és 7 nem szavazattal két tartózkodás mellett elfogadta a jogszabálytervezet szövegét és előterjesztette a Parlament januári plenáris ülésére. Amennyiben a két jogszabályra a Tanács is áldását adja, azok előreláthatóan jövőre, a francia elnökség első szemeszterében léphetnek hatályba.