A kiber tudatosság fejlesztés jövője

Editors' PickPodcasts

A tudatosság fejlesztéssel foglalkozók folyamatosan azon gondolkoznak, hogy milyen új hasznos tanácsot adjanak ami érdekes, újdonság és ezt milyen formában adják át a kollégáknak, hogy a napi információs zajban elérje a figyelmüket, ne csak átugorják vagy töröljék az üzenetet.
Amint egy üzenet kint van, már dolgoznak is a következőn, egy új hírlevélen, egy új játékon, vagy egy új eseményen.
De ennek nem szükségszerűen így kell lennie. Egy szép, szabatos és időben érkező hírlevél fontos, azonban ezt nem azért kell csinálni, hogy a jogszabályban meghatározott tudatosság fejlesztésének eleget tegyenek. A tudatosság fejlesztés nem önmagáról kell, hogy szóljon. Arról, hogy az audit jelentésben egy sor kipipálható legyen miközben a felhasználók unalmas hosszú pdf-et kapnak amit rögtön törölnek is, vagy egy órás (egynapos) unalmas kötelező képzésen kell, hogy részt vegyenek.
A tudatosság fejlesztés abba az irányba halad amikor már több mint tudatosság fejlesztés. A programok úgy épülnek fel, hogy nem azt mérik, hogy hány hírlevél ment ki, hanem, hogy a felhasználók viselkedése hogyan változott.
Ugyanis a nap végén a rossz szokásokat, beidegződéseket akarjuk megváltoztatni.
A rossz felhasználói szokás ugyanúgy egy kockázat, mint bármely már a kockázat elemzési keretrendszerben már kezelt műszaki kockázat, amely a rendszer vagy szolgáltatás kompromittálásához vezethet.

FORRÁS