Tíz éves a kiberhónap: #ThinkB4UClick!
Az Európai Unió Kiberbiztonsági ügynöksége (az ENISA) 2011-ben kezdett el foglalkozni azzal a gondolattal, hogy egy szervezett kampány keretei között olyan tudatosító tevékenységbe kezd, melyben az EU tagállamai vesznek rész, és a célközönsége az átlagos EU-polgár, fiataltól idősig, nemtől, állampolgárságtól vagy informatikai ismeretektől függetlenül.
Az ENISA elképzelése szerint az egyes részvevők már meglévő tudatosítási tevékenységeit összehangolnák, a képzéseket, konferenciákat és más nyilvános eseményeket egy közös platformon is meghirdetik, ezáltal – az eredeti tervek szerint – több olyan polgárt érnek el a különböző kampányok, akik nincsenek teljesen tisztában az online térben jelen lévő fenyegetésekkel, vagy nem teljes mértékben ismerik az online tevékenységeik során jelentkező kockázatokat.
Az első hivatalos kiberhónap kampány 2012-ben indult el, és az azóta eltelt tíz évben a kampány keretei szerint megrendezett események száma dinamikusan gyarapodott, a megrendezett konferenciák, előadások és különböző rendezvények tömegek számára adtak olyan egyértelmű és világos sarokpontot, amelyről kiindulva az alapvető kiberhigiénés eljárásokat bárki elsajátíthatja.
A kezdeti sikereket követően lassan kialakult a kiberhónap szerkezete és egy olyan keretrendszer, amelyet követve a tagállamok kiberhónap-koordinátorai közösen határozzák meg az adott év fő témáit, kiválasztják a célcsoportot, kidolgozzák az üzeneteket, illetve együttesen döntenek a közös vizuális elemek, videók és más tartalmak tartalmáról. A kiberhónap témája az elmúlt években rendszeresen tükrözte az aktuális kiberbiztonsági trendeket; azokra reagálva a nemzeti koordinátorokkal együttműködve az ENISA arra törekszik, hogy a pillanatnyi fenyegetések ellen a lehető legjobban felkészítse a kiválasztott célközönséget.
[…]
Forrás: ItBusiness