A Zoom a felhasználóival tanítja a mesterséges intelligencia modelljét

Editors' Pick

A Zoom nemrég frissítette a szolgáltatási feltételeit. Általában ez önmagában nem kerül a címlapokra. Ezekkel a frissítésekkel azonban olyan feltételek is megjelentek, amelyek azt sugallják, hogy a vállalat a felhasználókkal oktatja a mesterséges intelligencia modelljét.

Különösen figyelemre méltóak a 10.2 és 10.4 szakaszok, amelyek meghatározzák, hogy a Zoom használatával engedélyt ad a vállalatnak az Ön által előállított „szolgáltatás által generált adatok”, valamint az Ön által előállított „ügyféltartalom” adatok használatára – sok egyéb mellett – „gépi tanulás vagy mesterséges intelligencia (beleértve az algoritmusok és modellek betanítását és hangolását is).”

A Mashable jelentése szerint a Stack Diary először hétfőn vette észre a változásokat. Az online felületeken gyorsan elterjedt, és egyes felhasználók odáig jutottak, hogy azt mondják, soha többé nem használják a szolgáltatást – nem nehéz őket hibáztatni, ha elképzeli, hogy a munkatársak és barátok közötti videohívásait egy Zoom robot betanítására használják.

A Zoom-ot is megérintette a felháborodás, mivel a cég egy blogbejegyzést adott ki álláspontja tisztázásának érdekében. Kiemelték, hogy a szabályzat egyes szakaszai úgy lettek kialakítva, hogy az ügyfelek saját video-, hang- és csevegési adataikkal rendelkezzenek, és a „szolgáltatás által generált adatok” egyszerűen a szolgáltatás használata során keletkező analitikai adatok (például a hívások napszakában vagy mennyi ideig tartanak a hívások).

A legfontosabb azonban az, hogy a blogbejegyzés ezt hangsúlyozta: „A mesterséges intelligencia esetében nem használunk hang-, videó- vagy csevegési tartalmat modelljeink betanítására az ügyfél beleegyezése nélkül.”

FORRÁS