Az autók a legrosszabb adatvédelmi termékkategória
A Mozilla Foundation közzétett egy elemzését arról, hogy az autógyártók hogyan kezelik a csatlakoztatott autóik (connected cars) által gyűjtött adatok titkosságát. A kutatók kijelentették, hogy az autók a legrosszabb termékkategória, amelyet valaha is megvizsgáltak adatvédelmi szempontból.
A Mozilla 25 autómárkát vizsgált meg, és azt találta, hogy mindegyik túl sok személyes adatot gyűjtött, több forrásból is – nem csak azt figyelte, hogy melyik gombokat nyomja meg, vagy mit csinál az infotainment rendszer bármely alkalmazásában, hanem más forrásokból, például műholdas rádióból, vagy harmadik féltől származó térképekből származó adatokat is. A telefon csatlakoztatásakor is – meg akarta-e osztani az összes névjegyét és jegyzetét az autójával, minden kontaktot letárol és megoszt.
A Mozilla rengeteg további aggódnivalót talált. Az általuk elemzett márkák 84 százaléka jelezte, hogy megoszthatja adatait, és 76 százaléka jelezte, hogy el tudja adni azokat. És több mint fele, hogy kérésre megosztja adatait a kormánnyal és a bűnüldöző szervekkel. A 25 márka közül csak kettő (a Renault és a Dacia) jelezte a felhasználóknak, hogy jogosultak adataik törlésére, és egyikük sem árul autókat az Egyesült Államokban.