PAPERWALL kampány
A Citizenlab jelentése szerint a Kínai Népköztársaságból működtetett, legalább 123 weboldalból álló hálózat, amely Európa, Ázsia és Latin-Amerika 30 országában helyi hírügynökségnek adja ki magát, többek között Peking-barát dezinformációkat terjeszt. A PAPERWALL hasonlóságokat mutat a HaiEnergy nevű befolyásolási művelettel, amelyről először 2022-ben számolt be a Mandiant kiberbiztonsági vállalat. A PAPERWALL-t azonban egy különálló kampány, más szereplőkkel és egyedi technikákkal, taktikákkal és eljárásokkal.
A Pkampány tartalmának jelentős részét a Times Newswire hírportál szolgáltatásból meríti, amely korábban a HaiEnergy-hez kapcsolódott. A kutatók bizonyítékot találtak arra, hogy a Times Newswire rendszeresen Peking-párti politikai tartalmakat – beleértve a gyalázkodó támadásokat is – terjeszt, nagy mennyiségű, látszólag jóindulatú kereskedelmi tartalomba rejtve azokat. A kampány központi jellemzője, amelyet a weboldalak hálózatában megfigyelhető, a legagresszívabb összetevőinek efemer jellege, amelynek során a Pekinget bíráló cikkeket rendszeresen eltávolítják ezekről a weboldalakról néhány hónappal a megjelenésük után. A kampányt a Shenzhen Haimaiyunxiang Media Co., Ltd., más néven Haimai, egy kínai PR-cégnek tulajdonítjuk a cég hivatalos honlapja és a hálózat közötti digitális infrastrukturális kapcsolatok alapján.
Bár a kampány honlapjai eddig elhanyagolható mértékű nyilvánosságot élveztek, a honlapok gyors elterjedése, valamint a helyi nyelvekhez és tartalmakhoz való alkalmazkodása miatt fokozottan fennáll a helyi média és a célközönség általi véletlen felerősödés veszélye. Az eredmények megerősítik, hogy a magáncégek egyre fontosabb szerepet játszanak a digitális befolyásolási műveletek terén, és a kínai kormány hajlandóságot mutat arra, hogy felhasználja őket.