Az FTC 16,5 millió dolláros bírságot szabott ki az AVAST-ra
Az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) 16,5 millió dolláros bírsággal sújtotta az Avast antivírusgyártót, mivel a cég a felhasználók böngészési adatait adta el a hirdetőknek, miután azt állította, hogy termékei blokkolják az online nyomkövetést.
Emellett a céget eltiltották attól, hogy bármilyen webböngészési adatot reklámcélokra eladjon vagy licencbe adjon. Emellett értesítenie kell azokat a felhasználókat, akiknek a böngészési adatait a hozzájárulásuk nélkül adták el harmadik félnek.
Az FTC panaszában azt állította, hogy az Avast tisztességtelenül gyűjtötte a fogyasztók böngészési adatait a vállalat böngészőbővítményein és vírusirtó szoftverén keresztül, határozatlan ideig tárolta azokat, és megfelelő értesítés és a fogyasztók beleegyezése nélkül értékesítette.
A brit székhelyű vállalatot azzal is vádolta, hogy megtévesztette a felhasználókat azzal, hogy azt állította, hogy a szoftver blokkolja a harmadik fél általi nyomon követést és védi a felhasználók magánéletét, de nem tájékoztatta őket arról, hogy a Jumpshot leányvállalatán keresztül több mint 100 harmadik félnek adja el részletes, újraazonosítható böngészési adataikat.