Az indonéz elnök leállítja az új kormányzati alkalmazások fejlesztését
Joko Widodo indonéz elnök a központi és regionális kormányzati szerveknél az alkalmazások túlzott elszaporodására hivatkozva utasította a kormánytisztviselőket, hogy állítsák le az új alkalmazások fejlesztését. Indonézia 27 000 alkalmazást üzemeltet, amelyek közül sok felesleges vagy nem integrált, ami zűrzavarhoz és hatékonysághiányhoz vezet. Csak idén a kormány 6,2 billió rp (386,3 millió dollár) összeget kért új alkalmazások fejlesztésére, ami rávilágít a különféle appok burjánzásának jelentős pénzügyi terheire. Widodo elnök hangsúlyozta, hogy a bürokráciának nem akadályoznia, hanem elősegítenie kell, és utasította a tisztviselőket, hogy a szolgáltatások racionalizálása érdekében integrálják az alkalmazásokat és az adatokat.
Az utasítás az INA Digital, a kormányzati szolgáltatások integrált platformjának szeptemberben induló elindításakor hangzott el. A GovTech által irányított INA Digital célja a nemzeti digitális szolgáltatások konszolidálása, kezdetben kilenc területre összpontosítva: egészségügyi szolgáltatások, oktatás, szociális segély, digitális személyazonosság, One Data Indonesia szolgáltatások, pénzügyi tranzakciók, portálszolgáltatások integrációja, állami apparátusi szolgáltatások és online jogosítványok. A végső cél az, hogy a polgárok számára egyetlen bejelentkezési lehetőséget biztosítson az összes kormányzati szolgáltatáshoz való hozzáféréshez, biztosítva, hogy az ügynökségek egységes személyes adatokhoz férjenek hozzá, ezáltal egyszerűsítve és javítva a szolgáltatásnyújtást.
(forrás)