Európai Kiberhónap 2023 – jelentés

Editors' Pick

A 2023-as Európai Kiberbiztonsági Hónap (ECSM) a 2022-estől eltérő megközelítést követett. Az EU Kiberbiztonsági Ügynöksége (ENISA) úgy döntött, hogy más szintre emeli a kiberbiztonsági tudatosságot, és az eredeti ECSM-kampányt, amelyre korábban csak októberben került sor, egy éves kommunikációs tervvé és stratégiává alakítja. A 2023-as ECSM egész évben ünnepelte a kiberbiztonságot és a tudatosságot. Ennek érdekében az ENISA a Koordinátorok Csoportjával együtt döntött az új stratégia ütemtervéről. Több találkozóra került sor, és döntés született az éves tervről. Különféle mini kampányok indultak az év során, egybeesve a kiberbiztonsággal kapcsolatos különleges emléknapokkal. Emellett az októberre került a hangsúly, számos videóval, illusztrációval stb., amelyek személyre szabottan készültek, és a 2023-as témák és közönség megcélzására. Szintén a Koordinátorok Csoportjával együttműködve elhatározták, hogy a 2023-as kampánynak a Social Engeenering témakörére kell összpontosítania, kampányával az társadalom egészére célozva.

Miután a döntés megszületett, az ENISA elkezdett dolgozni egy kommunikációs terven és az eredményekhez kapcsolódó ötletekkel. Bár az ENISA ECSM 2023 kampánya nem tartalmazott fizetett médiát, és csak az organikus bejegyzésekre támaszkodott, az eredmények felülmúlták a várakozásokat, és elérték a kívánt célokat. Az általános teljesítmény jobb számokat hozott, mint a korábbi kampányok, amelyek ezzel szemben fizetett közösségi médiát alkalmaztak. A bejegyzések elérték a célközönséget, felhívva a figyelmet a társadalmi manipuláció kockázataira a nagyközönség számára. A tartalmak (különösen a fényképek, amelyek jobban teljesítettek, mint más formátumok) érdeklődést váltottak ki és lekötötték a közönséget, új követőket vonzva az ENISA közösségi média profiljain, erősítve ezzel a média jelenlétét.

(forrás)