Új átverés: MI által generált hangon megszólaló házastársak
Egy felhasználó a 017-es “Cybersecurity Help Line” segélyvonalhoz fordult, miután gyanús hívást kapott a mobiltelefonjára. A nő arról számolt be, hogy ismeretlen számról hívták, és amikor válaszolt, a férje hangját hallotta, aki arra kérte, hogy küldjön üzenetet egy másik számra. Mivel ezt szokatlannak találta, felhívta a férjét a szokásos telefonszámán, aki megerősítette, hogy nem ő hívta. Arra gyanakodtak, hogy a hangüzenetet mesterséges intelligencia segítségével generálhatták.
További megbeszélés után felmerült, hogy a kiberbűnözők a felvétel elkészítéséhez a férj korábbi hívásokból származó néhány másodperces hangját használhatták fel. Ezekben a hívásokban senki sem beszélt, vagy személyes adatokat kértek, amelyeket felhasználhattak a hangjának rögzítéséhez. A kiberbiztonsági szakértők azt feltételezik, hogy a mesterséges intelligencia eszköz rövid felvételekből könnyen tudott meggyőző hangot generálni.
Ajánlások és óvintézkedések az adathalász hívások ellen
A szakértők számos reaktív és megelőző intézkedést javasoltak. Reaktívan javasolták a kapcsolattartók tájékoztatását az esetről, a gyanús szám blokkolását, a rendőrségen történő bejelentést, valamint a hozzájárulás nélkül közzétett személyes adatok ellenőrzését, illetve azok eltávolítását. Megelőzésképpen azt tanácsolták, hogy a gyanús hívásokat közvetlenül a feltételezett hívó féllel ellenőriztessék, soha ne osszanak meg személyes vagy banki adatokat, ne kövessék a gyanús utasításokat, és hozzanak létre egy “biztonsági szót” a családdal és a barátokkal a személyazonosság megerősítésére. Emlékeztették a felhasználókat, hogy további aggodalmak esetén forduljanak a “Cybersecurity Help Line” (Spanyolországban elérhető) segélyvonalhoz.
(forrás)