U.S. Cyber Trust Mark
Az Egyesült Államok kormánya bejelentette az U.S. Cyber Trust Mark nevű új címkézési programot, amelynek célja, hogy segítse a fogyasztókat az internethez csatlakozó eszközök, például okos termosztátok, babafigyelők és alkalmazással vezérelt világítások kiberbiztonsági szintjének megítélésében.
A gyártók önkéntesen csatlakozhatnak a programhoz, és ha termékeik megfelelnek a meghatározott kiberbiztonsági követelményeknek, viselhetik a Cyber Trust Mark címkét. A címke egy stilizált pajzs alakú logó, amely mikrochip-szerű részletekkel rendelkezik, és célja, hogy a fogyasztók gyorsan felismerhessék a biztonságosabb termékeket. A termékeknek meg kell felelniük az Egyesült Államok Nemzeti Szabványügyi és Technológiai Intézete (NIST) által meghatározott kiberbiztonsági kritériumoknak, és akkreditált laboratóriumokban kell őket tesztelni. A címkék QR-kódokat is tartalmaznak, amelyeket beolvasva a fogyasztók további információkat kaphatnak a termék biztonsági jellemzőiről.
A program célja segíteni a fogyasztókat abban, hogy megalapozott döntéseket hozzanak az általuk vásárolt okoseszközök biztonságáról, továbbá ösztönözni a gyártókat arra, hogy javítsák termékeik kiberbiztonsági intézkedéseit. A kormány reméli, hogy a program révén a fogyasztók nagyobb bizalmat szavaznak a címkével ellátott termékeknek, és 2027-re a szövetségi beszerzéseket is a tanúsított eszközökre kívánják korlátozni.
program támogatói között olyan nagyvállalatok találhatók, mint az Amazon, a Best Buy, a Google, az LG Electronics USA, a Logitech és a Samsung.
Az internethez csatlakozó eszközök számának növekedésével párhuzamosan nő a kibertámadások kockázata is. A Cyber Trust Mark címke bevezetése segíthet a fogyasztóknak abban, hogy biztonságosabb termékeket válasszanak, és ösztönözheti a gyártókat a magasabb szintű kiberbiztonsági intézkedések bevezetésére.