Cookie-banner szabályozás Németországban

Editors' Pick

Április 1-jén hatályba lépett Németországban az ún. “Einwilligungsmanagement-Verordnung”, amely új szabályozási keretet biztosít a felhasználói hozzájárulások kezelésére a weboldalakon. Ez a rendelet lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egy elismert hozzájáruláskezelő szolgáltatáson keresztül egyszerűbben és átláthatóbban kezeljék a sütikhez való hozzájárulásaikat. ​

A felhasználók döntései érvényesek maradnak visszavonásig, hacsak a körülmények vagy a felek elvárásai másként nem rendelkeznek. Az elismert hozzájáruláskezelő szolgáltatás legkorábban egy év elteltével emlékeztetheti a felhasználót a beállításaira. ​

A rendelet nem kötelezi a weboldalakat a hozzájáruláskezelő szolgáltatások integrálására, így azok alkalmazása önkéntes. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók továbbra is találkozhatnak sütibannerekkel olyan oldalakon, amelyek nem vezetik be ezeket a szolgáltatásokat. ​

Fogyasztóvédelmi szervezetek rámutattak, hogy a weboldalak nem kötelesek elfogadni a felhasználók döntéseit. Ha a felhasználó nem járul hozzá a sütik használatához, az online szolgáltatások továbbra is ismételten kérhetik a hozzájárulást. Ez különösen problémás lehet azok számára, akik a böngészőjükben adatvédelmi beállításokat alkalmaznak a nyomkövetés és profilalkotás elkerülése érdekében.

A szabályozás célja a felhasználói élmény javítása azáltal, hogy csökkenti a szükségtelen kattintások számát, és nagyobb kontrollt biztosít a felhasználóknak a személyes adataik kezelése felett. Volker Wissing, Németország digitális minisztere szerint ez erősíti az adatvédelmet és a digitális önrendelkezést.

FORRÁS