A kettős felhasználású repülőterek kibertevékenységek célpontjai lehetnek
Az amerikai hadsereg műveletei során olyan polgári infrastruktúrákra támaszkodik, amelyek sebezhetőek az rosszindulatú kibertevékenységekkel szemben – mondták a légierő jelenlegi és volt tisztviselői, valamint más előadók a „Defend the Airport” repülőtéri kiberbiztonsági konferencián. Egy nagyobb konfliktus esetén az Egyesült Államoknak több tízezer katonát kellene gyorsan a kikötőkbe és repülőterekre szállítani – a járművekről és repülőgépekről nem is beszélve. A puszta méret miatt a hadseregnek a polgári légi közlekedésre kellene támaszkodnia – magyarázta Mark Montgomery nyugalmazott ellentengernagy, a CSC 2.0 igazgatója. „Ahhoz, hogy olyan mennyiségű [csapatot] szállítsunk, amennyire egy nagyobb háborúban szükségünk lesz, 90 százalékban a kereskedelmi vasúti, kikötői és légi közlekedési rendszereket fogjuk használni” – mondta Montgomery.
Ez a függőség a polgári légiközlekedési rendszert potenciális célponttá teszi, mivel az amerikai ellenfelek tudják, hogy ezeknek a kritikus infrastruktúráknak a kiber- és fizikai támadások révén történő kompromittálása akadályozná Amerika képességét arra, hogy nagy erőket telepítsen. Eric Bowerman, a Dallas Fort Worth Nemzetközi Repülőtér kiberbiztonságért felelős alelnökhelyettese szerint a repülőterek informatikai és számítógépes hálózatain kívül van még egy célpont. A repülőterek egyre inkább aggódnak amiatt, hogy a kiberszereplők célba veszik az OT rendszereket is például a poggyászszállító szalagokat, az épületek beléptető rendszereit vagy éppen a terminálok és a kifutópályák világítási rendszereit.