A létfontosságú tengeri kikötői infrastruktúrák kiberfenyegetései

Editors' PickICS

A tengeri kikötők a globális kereskedelem 80%-át bonyolítják le, és a NATO védelmi logisztikai hálózatának kritikus csomópontjaiként szolgálnak, és példátlan kiberbiztonsági fenyegetésekkel néznek szembe az államilag támogatott kiberszereplők részéről. A legújabb hírszerzési adatok szerint a kikötői létesítményeket Európa-szerte és a Földközi-tenger térségében nagy gyakorisággal érik kibertámadások, amelyek jelentős része Oroszországból, Iránból és Kínából származó kiberszereplőkhöz köthető. Ez a tendencia rávilágít az összehangolt szakpolitikai és biztonsági válaszlépések szükségességére.

A NATO Kibervédelmi Kiválósági Központ (CCDCOE) elemzéséből kiderül, hogy az elmúlt öt évben szinte minden vizsgált országban történtek kibertámadások, és a fő bejelentett kockázatok között a beléptető rendszereket és a hajóforgalom-irányítási rendszereket jelölték meg.

A nemzeti és nemzetközi, állami és magánszervezetek közötti felelősségek elmosódása különösen nagy kihívást jelent a NATO jelenlegi polgári-katonai koordinációs mechanizmusai számára, mivel a legtöbb kritikus kikötői infrastruktúra polgári ellenőrzés alatt van, miközben alapvető katonai logisztikai funkciókat lát el.

A NATO jelenlegi tengeri stratégiája nem rendelkezik a kereskedelmi kikötőüzemeltetőkkel való együttműködés hivatalos kereteivel, annak ellenére, hogy a kikötők kritikus szerepet játszanak a tengeri biztonságban és a NATO logisztikai műveleteiben.

Az IT és az OT minden szárazföldi és tengeri művelet alapját képezi. A tengeri kikötők kiberbiztonsága azonnali szakpolitikai beavatkozást igényel az ágazatspecifikus hírszerzési információmegosztó hálózatok, koordinációs mechanizmusok és ellenállóképességi szabványok létrehozása érdekében.

A CCDCOE tájékoztatójában felvázolt ajánlások keretet biztosítanak a NATO tengeri kibervédelmének megerősítéséhez, miközben megőrzik a kikötőket gazdaságilag létfontosságúvá tevő kereskedelmi hatékonyságot.

Forrás