Prosper adatlopás
A Prosper, peer-to-peer hitelplatform rendszereibe egy szeptember 2-án észlelt incidenst követően betörtek, és a vizsgálat eddigi eredményei szerint a támadók személyes és pénzügyi jellegű adatokat szereztek meg, beleértve társadalombiztosítási számokat is. A Have I Been Pwned nyilvántartása szerint a kompromittált e-mailcímek száma 17,6 millió, de a Prosper egyelőre azt közölte, hogy nem tudja függetlenül megerősíteni ezt a számot, miközben tovább folytatja a vizsgálatot és együttműködik a hatóságokkal.
A megszerzett adatok körébe a név, államilag kiadott azonosítók, foglalkoztatási adatok, hitel- és jövedelmi információk, születési dátumok, lakcímek, valamint IP-címek és böngészőazonosítók is beletartozhatnak, ami komoly kockázatot jelent az identitáslopás, célzott adathalászat és hitelcsalások szempontjából, a cég azt ígéri, hogy a sérülékeny ügyfeleknek indokolt esetben ingyenes hitelmonitoringot ajánl majd fel, miután pontosabban azonosította, mely adatok sérültek.
Az érintetteknek érdemes ellenőrizni, hogy a használt e-mailcím szerepel-e a Have I Been Pwned adatbázisában, aktiválni a többfaktoros azonosítást minden pénzügyi szolgáltatásnál, felülvizsgálni a hitel- és bankszámla-mozgásokat, megfontolni a hitelfagyasztás lehetőségét és óvatosan kezelni minden, a Prosper nevében érkező e-mailt vagy hívást, mert a támadók gyakran élnek a kompromittált adatokból összeállított, majd személyre szabott adathalász próbálkozásokkal.