Adatvédelmi szabályzók összehasonlítása

Egyre több véleményformáló, többnyire politikus emeli fel a hangját a közösségi média platformok üzemeltetővel szemben, hogy egyoldalúan törölhetik hozzászólásaikat, felfüggeszthetik a felhasználói fiókokat, vagy kitilthatnak alkalmazásokat. A Cybernews most arra vállalkozott, hogy összehasonlítja az egyes platformok adatkezelését, hitelesítését, felhasználási feltételeit, adattárolási elveit és biztonságát. A feldolgozott platformok a következők voltak: Twitter, Parler, Facebook, MeWe, Twitter, Parler, YouTube, Rumble, Reddit, Voat, Tiktok, Triller.

Az eredmény nem meglepő, a legnagyobb és legnépszerűbb üzleti alapú közösségi platformok jelenleg több adatot gyűjtenek, mint az alternatív közösségi média platformok, ami valószínűleg azért van, mert a mainstream közösségi platformok már elérték stabil monetizációs fázisukat, és a bevételi forrásukat a célzott hirdetések biztosítják, ami a befektetőknek is visszaosztja a hasznot. Egy startup-ba fektetett anyagi forrás előtt a befektetők felteszik a kérdést: hogyan keresnek ezzel? A monetizációt a hirdetési bevételek jelentik, a Facebook olyan adatvagyont halmozott fel, amivel pontosan tudja célozni hirdetéseit, mindennél hatékonyabb megoldást kínálva a mikrocégektől a nagyvállalatokig. Az alt-tech platformok még nem termelnek megfelelő bevételt, sőt többnyire inkább viszik a befektetők pénztét.

Forrás