Ausztrália ötéveseket tanítana kiberbiztonságra

Az ausztrál nemzeti tanterv legújabb felülvizsgálata, mely az öt és tizenhat éves korosztálynak szól, egy új elemet tartalmaz: a magánéleti és a biztonsági megfontolások (Considering privacy and security) elnevezésű programot. A szigetországban az iskolakötelezettség öt éves korban kezdődik, és már az első osztályos tanulóknak megtanítanák, hogy ne osszák meg születési idejüket vagy teljes nevüket idegenekkel és, hogy beszéljenek a szüleikkel, vagy gondviselőikkel, mielőtt személyes tartalmakat osztanának meg az Interneten.

A hat- és hétéveseknek megtanítanák, hogy hogyan kezeljék a felhasználóneveket és jelszavakat, és mik a hátrányai ha a felugró reklámokra kattintanak. Harmadik és negyedik osztályra pedig megtanulnák felismerni azon személyes adatokat, melyeket az online szolgáltatások tárolhatnak, illetve megtanulják, hogy miért hasznos beceneveket használni online játék során.

A kiberbiztonsági kérdések tárgyalása érdekében a korábbi tanterv 20%-át kivették, mivel több kritika is érte a tantervet, miszerint az zsúfolt. Mindezek miatt igazán figyelemreméltó ez a kezdeményezés, bár többen azt jósolják, hogy a javaslat nem fogja túlélni a tanterv konzultációs időszakát.

Ausztráliában korábban is volt kísérlet a digitális készségek oktatására, egy 2015-ös döntés értelmében a digitális készségeket kellett volna fejleszteni, melynek keretein belül programozást tanultak volna a diákok, de a előterjesztés elbukott, mert a tanárok többsége nem rendelkezett kellő képesítéssel, és az iskolák sem voltak megfelelő eszközparkkal felkészülve.

(forrás)