A Signal trollkodik

Az áprilisi Cellebrite digital intelligence felé tett „gesztusa” után, most a Facebook felé tett egy enyhe fricskát a Signal csapata. Hirdetést vásárolt az Facebook tulajdonában álló Instagram oldalon és megtöltötte a posztokat olyan tartalommal, amely alkalmas arra, hogy célhoz, személyhez, helyhez kössék a tartalmakat. Egyszerűen, hatékonyan, semmi eget rengető, csak, hogy tudják a felhasználók, mivel jár a posztolás a szolgáltatónál. A Facebook gyorsan letiltotta a Signal tesztoldalát.

A két cég teljesen eltérően közelíti meg az adatvédelmet.  Míg a Signal többször nemet mondott a kormányzati szervezeteknek a felhasználói adatok átadására, miszerint ők nem tartják nyilván a felhasználóikat, csak a regisztrációihoz tartozó legszükségesebb adatokat a többi tartalom a felhasználók között végpontok között titkosított. Addig a Facebook és leányvállalatai a személyhez kötésből, a felhasználói adatok eladásából élnek. A Signal egyik konkurense, a Watsup szintén a Facebook tulajdon áll, a közelmúltban tett olyan adatvédelmi változásokat, amelyek pont a Signal és a hasonló nyílt forráskódú chat alkalmazások felé tereli a felhasználókat.

A Facebook felhasználóknak ne legyen kétsége afelől, hogy rájuk nem érvényes az a klasszikus tétel, miszerint ott „ahol egy termék vagy szolgáltatás ingyenes, ott az áru TE vagy”. Az ügyfélprofilok tartalma, a látogatások, a like-ok, mind-mind az adattestet gazdagítják, ami egy népszerű termék az interneten. Minden amit a felhasználó megad magáról, a személyes adatitól kezdve, a családjáról, a megnézett sorozatokról, a kedvenc zenéről, a meglátogatott országokról, segítenek a közösségi média szolgáltatónak pontosan kalibrálni a hirdetéseket, vagy továbbadni az olyan szervezeteknek, amelyek még pontosabban kihasználják az összegyűjtött adatokat. Legyen az akár egy választást befolyásoló cég, vagy kormányzati szerv adatigénylése.

FORRÁS