Adatközpontok négy keréken
Az autóipar következő generációjának kihívásait mérte fel egy kutatással a Molex. 30 országból több, mint 500 cég válaszolt a kérdéseikre igy egy világszintű eredménnyel találkozhatunk az eredmények során. A legtöbb válasz az Egyesült Államokból érkezett, ugyanakkor Kína és Németország diktálja a fejlesztések ütemét a technológiai fejlődés terén.
A megkérdezettek 94%-a egyetért azzal, hogy a digitális technológiák izgalmas lehetőségeket teremtenek a járműtervezés és a vezetési élmények terén, és nagyobb együttműködést igényelnek az érdekelt felek között. Kevesebb mint öt éven belül a digitális technológiák lehetővé teszik a szabványos új járműfunkciókat, beleértve a mobilalkalmazáson keresztüli felhasználói felületeket (50%), az interneten keresztüli szoftverfrissítéseket (43%). A válaszadók 27%-a úgy gondolja, hogy a 10 éven belül eladott új járművek fele támogatja a IV. szintű autonómiát, 18%-uk pedig úgy gondolja, hogy akár 30 évbe is telhet, amíg az V. szintet elérik.
A legnagyobb akadályaiként a válaszadók a kiberbiztonságot (54%), a szoftverminőséget (41%), a funkcionális biztonságot (36%), a járművek felhőhöz való csatlakoztatását (29%), valamint az adattárolást és elemzés (28%). A megkérdezettek több mint kétharmada úgy gondolja, hogy a szoftverek több technológiai problémát okoznak, mint a gépjárművek jelenlegi „megszokott” hardveres eszközei.
Az ellátási lánc problémája és az alapanyagok hiánya várhatóan hatással lesz a következő generációs járművek szállítására is, ami az akkumulátorok (47%), a félvezető chipek (45%), az érzékelők (42%), a csatlakozókábelek és -szerelvények (40%) beszerzése során okozhat problémákat.
A felmérés résztvevőinek több mint fele technológiai cégeket (pl. Apple, Google stb.), felhőszolgáltatókat (pl. Amazon/AWS, Microsoft stb.) és a digitális technológiára összpontosító beszállítókat keres autóipari támogatás céljából.