Ügyféladatokat loptak a parkolóalkalmazás-üzemeltetőtől

Editors' PickNews

A RingGo és a ParkMobile tulajdonosa szerint a kibertámadás során adatokat, köztük a hitelkártyaszámok egy részét is elvitték. Európa legnagyobb parkolóalkalmazás-üzemeltetője feljelentést tett az EU és az Egyesült Királyság információs szabályozó hatóságainál, miután hackerek ügyféladatokat loptak el.

Az EasyPark Group, a RingGo és a ParkMobile márkák tulajdonosa közölte, hogy az ügyfelek nevét, telefonszámát, címét, e-mail címét és a hitelkártyaszámok egy részét elvitték, de a parkolási adatok nem kerültek veszélybe a kibertámadás során. A vállalat nem közölte, hogy hány felhasználóját érintette a támadás, csak annyit árult el, hogy az Egyesült Királyságban 950 RingGo-felhasználó volt érintett. Egy szóvivő szerint “az érintett felhasználók többsége az EasyPark márkájú európai felhasználók”, ami arra utal, hogy több ezer ügyfél adatai kerültek veszélybe.

A hackelés rávilágít a parkolási szolgáltatások világszerte tapasztalható növekvő központosítására, ahogyan a fizikai parkolóórák és parkolóőrök helyébe alkalmazások, weboldalak és automatizált telefonvonalak lépnek. Az automaták üzemeltetése sokkal drágább, de a fizetéshez nincs szükség személyes adatokra, és azok is használhatják, akik a készpénzre támaszkodnak, például sok idős sofőr.

FORRÁS