Kibertámadás hatásai

Editors' Pick

November 21-én a Blue Yonder, egy jelentős ellátásilánc-technológiai szolgáltató, zsarolóvírus-támadás áldozata lett, amely több nagyvállalat, köztük a Starbucks és az Egyesült Királyságban működő Sainsbury’s és Morrisons szupermarketláncok működését is megzavarta. A támadás következtében a Starbucks nem tudta megfelelően kezelni alkalmazottai munkaidő-beosztását és bérszámfejtését, ami miatt az üzletvezetők kénytelenek voltak manuálisan kiszámítani a dolgozók fizetését. Ez potenciálisan pontatlan bérkifizetésekhez vezethetett. A vállalat hangsúlyozta, hogy biztosítja, hogy minden barista megkapja a ledolgozott órákért járó bért.

Mindkét brit szupermarketlánc aktiválta vészhelyzeti terveit a működés fenntartása érdekében. A Morrisons esetében a friss élelmiszerek és termékek raktárkezelő rendszerei érintettek voltak, de a vállalat közölte, hogy tartalék rendszereken keresztül folytatja a működést, és mindent megtesz annak érdekében, hogy kiszolgálja vásárlóit. 

A Panasonic tulajdonában lévő Blue Yonder közölte, hogy a támadás nem érintette a nyilvános felhőalapú platformokon futó rendszereit. A vállalat jelenleg is dolgozik a szolgáltatások helyreállításán, de nem adott meg konkrét időkeretet a teljes visszaállításra.

FORRÁS