Nemzetközi kínai propaganda 

Editors' Pick

A Kínai Nemzetközi Kommunikációs Központok (International Communication Centers, ICC-k) a Kínai Kommunista Párt (KKP) Központi Propagandaosztályának irányítása alatt működnek. Ezeket a központokat 2018 óta hozták létre Kína különböző tartományaiban és városaiban, azzal a céllal, hogy erősítsék Kína nemzetközi kommunikációs képességeit és előmozdítsák a pro-Peking narratívákat világszerte, gyakorlatilag a céljuk a globális narratívák formálása, a nézeteltérések elhallgatása és a Peking-párti üzenetküldés, kínai jellemzőkkel rendelkező stratégiai kommunikációs rendszer létrehozása. 

Az ICC-k elérhetősége és kifinomultsága folyamatosan bővül, egyes irodák mesterséges intelligenciát használnak a tartalom előállításához. Emellett Peking erőfeszítései globálisan bővültek, kapcsolattartó irodákkal és médiapartnerségekkel Ausztráliában, Fehéroroszországban, Belgiumban, Brazíliában, Kambodzsában, Kanadában, Egyiptomban, Franciaországban, Németországban, Guyanában, Magyarországon, Japánban, Kazahsztánban, Kirgizisztánban, Panamában, Peruban, Oroszországban, Dél-Afrikában, Dél-Koreában, Spanyolországban, Svédországban, az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Üzbeki államban és más országokban.

Az ICC-k létrehozása része a KKP szélesebb stratégiájának, amelynek célja a globális közvélemény befolyásolása és a Kínával kapcsolatos kedvező narratívák terjesztése. A központok szorosan együttműködnek nagyobb állami médiákkal, mint például a China Daily vagy a Xinhua Hírügynökség, és gyakran használnak modern technológiákat, beleértve a mesterséges intelligenciát is, hogy tartalmaikat minél szélesebb közönséghez juttassák el.

Az ICC-k tevékenységei közé tartozik a közösségi média platformokon való aktív jelenlét, többnyelvű tartalmak előállítása, valamint nemzetközi partnerségek kialakítása különböző médiainstitúciókkal világszerte. Ezek a központok arra törekednek, hogy Kína hangját erősítsék a nemzetközi színtéren, és ellensúlyozzák a Kínával szembeni kritikus véleményeket.

Kína kiterjesztette médiabefolyását Nyugaton is. 2015-ben a kínai CEFC társaság részesedést szerzett a cseh Empresa Media-ban, ami a Kínával kapcsolatos negatív tudósítások eltűnéséhez vezetett. 2019-ben az ANSA olasz állami hírügynökség szándéknyilatkozatot írt alá a Xinhuával, amelynek tartalmát olasz nyelvre fordították, és naponta több tucat hírt közölnek. Később, 2020-ban a Twitter (ma X) több mint 20 000 kínaibarát fiókot távolított el dezinformáció terjesztése miatt. 

Míg hatékonyságuk régiónként eltérő, és a kihívások ellenére Kína ezt hosszú távú projektnek tekinti, és az ICC-kbe való befektetések valószínűleg folytatódni fognak, az MI erősebb integrációjával. Az ICC-k elterjedése a KKP azon kísérletét jelzi, hogy geopolitikai ambícióinak megvalósítása érdekében a globális média narratíváit alakítsa.

FORRÁS

FORRÁS