Houthi befolyásolási kampány
A ClearSky Cyber Security elemzése szerint a jemeni húszi lázadók hosszú távú, szervezett befolyásolási kampányt folytatnak, amelynek célpontjai elsősorban Izrael, valamint a Perzsa-öböl menti arab országok, mint Szaúd-Arábia és az Egyesült Arab Emírségek. A kampány 2019-ben indult, és kezdetben az Öböl-államokra fókuszált, majd 2024 végétől egyre inkább Izrael került a célkeresztbe, különösen az októberi Hamász-támadásokat követően. A húszik stratégiája része egy összetett pszichológiai és információs műveletnek, amelynek célja a közvélemény befolyásolása, valamint zavarkeltés és bizalomrombolás a célországokon belül.
A kampány során a húszik hamis identitások mögé bújva működtetnek különféle közösségi médiafiókokat, weboldalakat és Facebook-oldalakat, amelyek látszólag izraeli vagy regionális híroldalaknak tűnnek. Ezeken a platformokon kifejezetten manipulatív tartalmakat osztanak meg, például hírességek állítólagos halálhírét vagy más megrázó eseményekről szóló álhíreket, amelyeket úgy állítanak be, mintha hivatalos forrásból származnának. Ezek a tartalmak arra szolgálnak, hogy először széles közönséget vonzanak, majd ezeken keresztül dezinformációkat juttassanak el a felhasználókhoz, így keltve feszültséget, megosztottságot és bizonytalanságot.
A jelentés szerint ez a tevékenység nem véletlenszerű vagy elszigetelt, hanem jól szervezett és hosszú távú erőfeszítés eredménye. A kampány fenntartása jelentős logisztikai, technikai és nyelvi erőforrásokat igényel, ami arra utal, hogy a húszik vagy közvetlenül, vagy külső támogatással képesek professzionális szinten végrehajtani ilyen típusú információs műveleteket.