BND toborzás

Editors' Pick

A német Szövetségi Hírszerző Szolgálat (BND) egy teljesen szokatlan toborzási eszközhöz nyúlt, a videójátékokhoz. Cologne-ban, a világ legnagyobb videojáték‑kiállításán, a Gamescomon mutatták be az új, kémkedést szimuláló játékot, a German Intelligence Legends – Operation Black Box néven.

A játék narratívája szerint a Betolan nevű fiktív ország egy veszélyes malware-t fejleszt, aminek terjedése globális katasztrófát okozhat. A játékos feladata egy női kém szerepében behatolni az ellenség katonai objektumába, információkat gyűjteni és megakadályozni a katasztrófát. A sikerhez koncentrációra, jó memóriára és csapatmunkára van szükség – legyen szó egy kód megjegyzéséről, felügyeleti drónok elkerüléséről vagy hackerrel és geográfus szakértővel való együttműködésről. A BND szerint a játék nem csupán szórakoztató, hanem valós társadalmi képességeket – problémamegoldó készséget, szerepjátékra való nyitottságot – tesztel, amelyek a hírszerzésben való munkához elengedhetetlenek. Ráadásul a játék is visszatükrözi a valós élet kegyetlenségét: míg a játékban akárhányszor újrapróbálkozhatunk, a valóságban a kémkedés során elkövetett hibák visszafordíthatatlan következményekkel járnak.

Jelenleg a játékot csak a Gamescom látogatói próbálhatják ki, de a BND tervezi, hogy a közeljövőben egy nyilvánosan elérhető gaming platformon is bemutatja. A szolgálatszóvivő, Julia Lehner hangsúlyozta, hogy a tipikus játékos rendelkezik azokkal a képességekkel – technológiai affinitás, kreatív szerepjátszás, stressztűrés –, amelyeket a hírszerző ügynökség keres, különösen a kiberbiztonság és a nemzetközi biztonsági kihívások közepette.

Ez a megközelítés egyfajta kémkedés 2.0‑nak is felfogható, a BND így áttöri a hagyományos toborzási sztereotípiákat, és magától bátorítja a jelentkezőket a pályára lépésre. Ahogy Lehner mondta: az az ötlet, hogy csak minket kell kiválasztanunk, és senki nem pályázhat önállóan, egyszerűen tévhit.

Ez az új, digitális korszaknak megfelelő toborzási stratégia, amely a kreatív, kockázatot nem félő fiatalokat célozza meg, jól illeszkedik a BND több más innovatív PR- és employer branding lépése közé – mint amilyen egy korábbi merch-fugás (pólók, bögrék árusítása), interaktív látogatóközpont vagy podcast is.

FORRÁS