Cloudflare problémák
November 18-án a Cloudflare olyan súlyos hálózati kiesést szenvedett el, amely több globális online szolgáltatás – így például a ChatGPT-hez kapcsolódó oldalak, a X-platform, a Dropbox és a Shopify – működésében is zavart okozott. A közlekedési és városi szolgáltatások szektorában, például az amerikai New Jersey-i tömegközlekedési rendszer és a francia nemzeti vasúttársaság (SNCF) esetében szintén jelentkeztek üzemzavarok.
Elsőként támadás gyanúja merült fel, mivel a Cloudflare rendszerében szokatlan forgalom-csúcs (spike in unusual traffic) jelentkezett. Ugyanakkor a Cloudflare CTO-ja, Dane Knecht, nyilatkozatában leszögezte, hogy nem állt mögötte kibertámadás. A hálózati esemény kiváltó oka egy belső szolgáltatás – a bot-védelmi rendszer részeként működő komponens – rutin konfigurációs változtatása volt, amelynek következtében egy rejtett szoftver-hibából (latent bug) bekövetkezett összeomlás átterjedt a hálózatra és egyéb szolgáltatásokra.
A hibát illetően a Cloudflare statisztikái szerint a vizsgálatot 11:48 UTC-kor indították, a javítást 14:42 UTC-kor jelentették, noha még két óra elteltével is tapasztalhatók voltak maradék hibák. A vállalat elismerte, hogy az esemény elfogadhatatlan volt, és már elindították a vizsgálatot és fejlesztéseket annak érdekében, hogy a jövőben ne forduljon elő hasonló leállás.