Editors' Pick

A legnagyobb adatszivárgás

Egy kutatásból kiderült, hogy a Google keresőmotor 2021-ben 178 milliárd alkalommal ellenőrizte az Amerikai Egyesült Államokban élő és európai felhasználók érzékeny és valós idejű adatait személyre szabott hirdetések értékesítése érdekében.

A jelentés szerint az adatok Oroszországba és Kínába is eljutnak. Az Irish Council for Civil Liberties (ICCCL) által készített és bemutatott tanulmány szerint, a magánéletünk sokkal jobban ki van téve a szolgáltatóknak, mint azt sokan érzik, amikor mobil eszközöket használják. Ezt a Real Time Bidding vagy RTB gyakorlaton keresztül elemezték, amely valós idejű modellen alapuló digitális hirdetésvásárlási rendszert jelent.

Az Egyesült Államokban évente jóval több adatot gyűjtenek egy főre, mint Európában, azonban még így is magasak a számok: a vizsgálatok szerint Európában évente 4698 vállalat kaphat RTB-adatokat. Például a Google naponta 426 alkalommal nézi meg tartózkodási helyet.

A probléma az, hogy az európai és amerikai internetezők privát adatait a világ különböző részein, így Oroszországba és Kínába is eljuttatják a cégekhez, és utólag nem lehet ellenőrizni, hogy mi történik az adatokkal. Ez ellentétben áll azokkal az európai törvényekkel, amelyek megpróbálják megfékezni az országok és régiók közötti információcserét.

FORRÁS