Editors' Pick

FBI: használjon reklámblokkolót

Az FBI figyelmeztetést adott ki a keresési találatok segítségével végrehajtott csalások és a rosszindulatú programok terjesztésére szolgáló hirdetések növekvő száma miatt. A biztonság megőrzése érdekében reklámblokkolók használatát javasolja.

Az FBI arra figyelmeztet, hogy a nagyobb keresőmotorok segítségével egyre több hirdetést használnak fel rosszindulatú célokra. Pontosabban azokra az esetekre, amikor a kiberbűnözők olyan cégektől vásárolnak hirdetéseket, mint a Google, hogy előbb jelenjenek meg, mint a hivatalos keresett termék. Mivel a hirdetések a keresési eredményoldalak tetején jelennek meg, sok felhasználó odafigyelés nélkül kattint azokra, ami egyes esetekben kártékony tartalmakra vezeti a felhasználókat.

Az FBI azt javasolja, hogy használjunk hirdetésblokkoló bővítmény. Ezek a hirdetésblokkolók be- és kikapcsolhatók a böngészőben, hogy bizonyos webhelyeken engedélyezzék a hirdetéseket, másokon pedig blokkolják azokat.

További óvintézkedéseket is javasolt az FBI, például az URL-ek valódiságának ellenőrzését, mivel sok rosszindulatú webhely olyan címeket használ, amelyek nagyon hasonlítanak a hivatalos címekhez, de kis eltérésekkel játszanak.

A csalók egyre bonyolultabb módszereket alkalmaznak a felhasználók megtévesztésére. Mivel a böngészők már figyelmeztetnek, ha megtévesztő URL-hez próbálunk hozzáférni, a kiberbűnözők kreatívabbak lettek. A felhasználók megtévesztésének egy nagyon népszerű módszere az álcázás, amely bár a keresőmotorok megtévesztésére és a weboldalak pozicionálásának javítására született, sokkal veszélyesebbé mutálódott. A Malwarebytes egy nagyon érdekes cikket jelentetett meg nyáron. Az álcázás révén a hackerek valódi címet használnak a Google eredményoldalán megjelenő hirdetésekben, de kettős átirányítást használnak, hogy egy rosszindulatú oldalra irányítsák. Ez ellen használható jól a reklámblokkoló.

FORRÁS