Közösségi média manipulációk vizsgálata – felismerés és elhárítás
Az ukrajnai orosz invázió óta eltelt két és fél év, valamint az olyan újonnan elfogadott uniós rendeletek, mint a digitális szolgáltatásokról szóló törvény (DSA) és a digitális piaci törvény (DMA) lehetővé tették a NATO StratCom COE részére, hogy folytassák a jelentések sorozatát, nagy elvárásokat támasztva azzal kapcsolatban, hogy a platformok fejlett képességekkel rendelkeznek a kereskedelmi manipulációk azonosítására és eltávolítására. Bár a legtöbb platformon a 2022-es utolsó kísérlet óta kisebb javulást tapasztaltak, de az elvárások nem teljesültek maradéktalanul, ami arra enged következtetni, hogy az uniós szabályozásoknak minimális hatása volt a rosszindulatú tevékenységek felismerésére. Ennek több oka is lehet, amelyeket a StratCom COE 2024. november 4-én publikált jelentésben részletesen megvizsgálnak a szakemberek.
A kísérlet során rosszindulatú kereskedelmi közösségi média manipulációs szolgáltatásokat vásároltak a kutatók, amelyek alapján megállapították, hogy a közösségi média platformok jelentős eltéréseket mutatnak a rosszindulatú tevékenységekkel szembeni ellenállóképességükben, és jelentős különbségek mutatkoztak a regisztráció bonyolultságában és az SMS-ellenőrzés költségeiben.