Operation Undercut: orosz befolyásolási művelet
Az Operation Undercut egy titkos befolyásolási művelet, amelyet az orosz Social Design Agency (SDA) hajt végre, hogy a közvéleményt Ukrajna ellen fordítsa, és gyengítse a nyugati támogatást. Az Operation Undercut mesterséges intelligenciával feljavított videókat használ, és megbízható hírforrásoknak adja ki magát, hogy dezinformációt terjesszen az Egyesült Államok, Ukrajna és Európa közönségét megcélozva. Ez a művelet, amely más kampányokkal, például a Doppelgängerrel együtt fut, arra irányul, hogy lejárassa Ukrajna vezetését, megkérdőjelezze a nyugati segélyek hatékonyságát, és társadalmi-politikai feszültségeket szítson. A kampány arra is törekszik, hogy a 2024-es amerikai választások és a geopolitikai konfliktusok – például az izraeli-gázai helyzet – körüli narratívákat alakítsa a megosztottság elmélyítése érdekében.
Az Operation Undercut Oroszország szélesebb körű stratégiájának része, amelynek célja a nyugati szövetségek destabilizálása és Ukrajna vezetésének hatástalannak és korruptnak való feltüntetése. Az európai és amerikai közönség megcélzásával az SDA az Ukrajna-ellenes érzelmek felerősítésére törekszik, remélve, hogy csökkenti az Ukrajnának szánt nyugati katonai segélyek áramlását. A művelet olyan narratívákat is terjeszt, amelyek azt sugallják, hogy az USA és az EU ukrajnai szerepvállalása elhibázott, költséges és nagyrészt hatástalan.
Az Ukrajnának nyújtott támogatás aláásása mellett az Operation Undercut a nyugati társadalmakon belül meglévő megosztottságot is igyekszik növelni. A kampány számos geopolitikai kérdéssel foglalkozik, mint például az izraeli-gázai konfliktus, az EU belpolitikája és a 2024-es amerikai választások. Azáltal, hogy Ukrajna sorsát összekapcsolja ezekkel a vitatott témákkal, az Operation Undercut megpróbálja szítani a szorongásokat és polarizálni a közvéleményt.