A Kínai Kommunista Párt propaganda infrastruktúrája gyorsan bővül
Kína a nemzetközi kommunikációs központokon (ICC) keresztül gyorsan fejleszti globális propagandastratégiáit, 2018 óta több mint 100 központot hozott létre – a legtöbbet 2023 óta. E központok célja, hogy felerősítsék a Kínai Kommunista Párt (KKP) hangját a nemzetközi színtéren, és személyre szabott üzenetekkel célozzák meg a konkrét közönséget (ez a stratégia a „precíz kommunikáció” néven ismert). Az ICC-k helyi, nemzeti és nemzetközi erőforrásokat koordinálnak Kína imázsának építése, politikai narratívák megosztása és gazdasági partnerségek előmozdítása érdekében. Az ICC-k olyan propagandaközpontok, amelyeket arra terveztek, hogy a tartományok, városok és kisebb joghatóságok képességeinek központosításával és racionalizálásával népszerűsítsék Kínát. Ezek a központok Kína globális imázsának építésére összpontosítanak azáltal, hogy pozitív narratívákat osztanak meg Kína kultúrájáról, gazdaságáról és fejlődéséről. Ezzel párhuzamosan a negatív megítélés ellensúlyozására és Kína geopolitikai menetrendjének előmozdítására irányuló politikai narratívák közvetítésére is szolgálnak.
Az ICC-k a nem hiteles közösségi média erősítés, a külföldi befolyásolók és a tengerentúli médiával való együttműködések kihasználásával előmozdítják Kína többrétegű propaganda-megközelítését. A Fujian-i ICC például a jelentések szerint tajvani közönséget célzó TikTok-fiókokat kezel, köztük valószínűleg a tajvani kormányt erősen bíráló Two Tea Eggs nevű rejtett fiókot. A YouTube-on ugyanez az ICC népszerűsíti a Kínát dicsőítő tajvani személyek videóit. Ezek a központok stratégiailag úgy helyezkednek el, hogy geopolitikai válságok idején Kína érdekeit népszerűsítsék, az olyan kihívások ellenére, mint a korlátozott hitelesség és az erőforrások korlátozottsága.
Az ICC-k különböző taktikákat alkalmaznak céljaik elérése érdekében. A közösségi médiaműveletek stratégiájuk központi elemét képezik, több ezer fiókkal aktívak olyan platformokon, mint a Facebook, a YouTube és a TikTok. E fiókok közül sokan nem átláthatóak állami hovatartozásukkal kapcsolatban, ami lehetővé teszi a rejtett befolyásolási kampányokat. Emellett az ICC-k külföldi influencereket és ún. „kommunikációs tisztviselőket” használnak fel arra, hogy a felhasználók által generált tartalmakon, vlogokon és élményszerű propagandán keresztül erősítsék Kína narratíváit. A tengerentúli médiaszervezetekkel való együttműködés tovább növeli az ICC-k hatókörét és legitimitását. A külföldi újságírók kínai látogatásainak megszervezése, az ICC-k az organikus lefedettség benyomását keltik, és alternatívát kínálnak a nyugati narratívákkal szemben. Ezeket a partnerségeket – a jelentések szerint Ausztráliában, Brazíliában, Kambodzsában, Egyiptomban, Franciaországban, Japánban, Oroszországban, az Egyesült Államokban és máshol – olyan helyi propaganda tevékenységek egészítik ki, amelyek Kína gazdasági és geopolitikai érdekeihez igazodnak.