Ukrán adatközpont kiesése
Az ukrán De Novo felhőszolgáltató közölte, hogy helyreállította szolgáltatásait, miután a hétvégén áramkimaradás miatt az ügyfelek, köztük kormányzati szervek és nagyvállalatok működése megszakadt. A De Novo adatközpontjában bekövetkezett áramkimaradás okozta kiesés átmenetileg olyan szolgáltatásokat elérhetetlenségét okozta, mint az ukrán Diia kormányzati alkalmazás, helyi bankok, a Nova Post és az olyan érintésmentes fizetési rendszerek, mint az Apple Pay és a Google Pay. A Recorded Future Newsnak több kijevi lakos is elmondta, hogy a fennakadás alatt nem tudtak mobilfizetéssel vásárolni és így például a metrót használni. A De Novónak közel hat órába telt, mire helyreállította a szolgáltatást az ügyfelei számára.
A vállalat vezérigazgatója, Maksym Ahieiev a kiesést az automatikus áramkapcsoló rendszer “váratlan meghibásodásának” tulajdonította, amely megakadályozta a tartalék akkumulátorok és a dízelgenerátorok aktiválódását, így a létesítmény körülbelül 15 percig áram nélkül maradt. A cég elutasította a kibertámadás lehetőségét, hozzátéve, hogy a vállalat még vizsgálja a hiba okát. Oroszország három évvel ezelőtti ukrajnai inváziója óta Ukrajna egyre inkább függ a felhőtechnológiáktól, számos ukrán vállalkozás és kritikus infrastruktúra, valamint a bank, a média és a kormányzati szektor felhőbe helyezte át adatait, hogy megvédje azokat az esetleges fizikai támadásoktól.