Editors' Pick

Kiberbiztonsági piaci modellek

Objektív számokkal nehezen fejezhető ki a biztonság ára, ezért nehéz helyzetben vannak a szervezetek kibervédelemmel foglalkozó vezetői, hiszen tapasztalati alapon, a hírekből kell beárazni a cégükre nehezedő kiberfenyegetéseket és az ellenűk bevezetendő intézkedéseket, alkalmazásokat, programokat. Rossz esetben nem tudják a vezetők igazolni, hogy mire költötték el a forrásokat, hiszen nem történet esemény, sőt a megvásárolt eszközök elavulnak, cserélni is kell őket, drága a licensz.

A Debate Security egy új tanulmányában jelzi, hogy a jelenlegi kiberbiztonsági piac hasonlít a „citrompiacra”, minden sárga, minden citromformájú, mégis jelentősen eltérőek az árak. A vevők pedig nem tudják megkülönböztetni a jobb termékeket a rosszabbaktól. Sőt azt sem ismerik fel milyenre van szükségük. Ezért egy új modell segítségével támogatják a vevőket az előnyösebb beszerzések, hozzájuk jobban passzoló termékek megvásárlásához.

Egy új kiberbiztonsági piaci modell öt alapvető előnyt jelent:

Hatékonyabb kiberbiztonság. A termék tényleges képességeinek átláthatósága ösztönzi az eladóknak arra, hogy többet fektessenek a hatékonyságba. A felhasználók elvárják, hogy a képességek megegyezzenek az igényekkel, gyakorlati jellemzőkkel, például az integrációval és az üzemeltetéssel.

Értelmesebb technológiai értékelések. A hatékonyságra vonatkozó közös jellemzők kialakítása megkönnyíti a működő technológiák értékelését, lehetővé téve a sebezhetőségek azonosítását és az ellenálló képesség növelését.

A kockázatok kezelése. Ha átláthatóbb a műszaki védelem erőssége, akkor a vállalkozások jobban meghatározhatják azt a kockázatot, amelyet hajlandók vállalni.

A biztonság jobb differenciálása. A kockázatvállalási hajlandóság mellett a termékek hatékonyságának jobb megértése lehetővé teszi a vállalkozás számára, a hatékonyság kihasználását, a drágább és nehezebben kezelhető eszközökkel szemben

Jobb korreláció a kiadások és a hatékonyság között. A jobb láthatóság és a termékkapacitás világos megértése lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy jobb kompromisszumokat kössenek, amikor eldöntik, mit engedhetnek meg maguknak. Ez segíthet a szervezeteknek saját kockázatalapú döntéseik meghozatalában.

FORRÁS